söndag, september 28, 2014

Yoga, kräftskiva och badtunna

Det ÄR heltovidkommande för bloggen egntligen, men samtidigt så är det ju en av mina största behållningar med bloggen, att kunna gå tillbaka, titta, skratta och minnas, så varför inte.

Yoga är något som jag försökt mig på många gånger tidigare i livet. Seriösa försök, men det har aldrig känts bra. Jag som alltid är på väg någonstans har bara känt mig stressad av att andas, vara närvarande och göra förhållandevis långsamma rörelser.

Men nu har det fallit på plats. Sedan drygt 1½ månad tillbaka gör jag yoga dagligen, oftast hemma, och jag mår så bra av det. Jag har blivit mycket bättre på att slappna av, sover bättre än på många år och har blivit mycket rörligare. Mina kotor kan inte bli rörligare än vad de är enligt sjukgymnasten, jag bär ju på min artrit, men min faktiskta, praktiska rörlighet har ökat massor. Det är härligt att vara så mycket mindre stel!

Under helgen roade vi oss med lite yoga tillsammans, jag och Johanna
down dog
Två osannolikt allvarliga träd. (Vi hade väldigt roligt men bilden visar något annat, ha ha)
Sedan skulle visst KARLARNA vara med och yoga
Att säga att de var naturbegåvningar är kanske inte riktigt sanningsenligt...
...men de försökte!
...och avslappningsbiten hanterade de skapligt ändå
Därefter blev det lite inproviserad hitte-på-paryoga. Inte helt seriöst...
men kul!
Johanna hade gjort snygga masker till oss
Jag fick tillfälle att ha en av mina favoritklänningar vilket händer allt för sällan!
och Johanna fortsatte på yogatemat

Badtunna. Jag älskar badtunna. Det står högt upp på min önskelista. Snälla tomten...?
Svårt att ta miste på att de här två är nygifta!
...och vi som är "gammalgifta" (9 år i januari) har det rätt bra vi också!






Inga kommentarer: