lördag, maj 31, 2014

Staketprojektet: Försök rym nu, Ayla

Min rygg ville inte alls idag, men med makens hjälp fick jag upp staketet ut mot vallen! Det innebär att all staket som kan sättas upp för stunden är på plats! Nästan 120 regält trästaket, försök rymma nu Ayla (men jag ska väl inte säga för mycket... det är en påhittig liten hund det här!)
  Vi ska fälla en björk och gräva bort en stor sten samt en jordhög innan vi kan få upp ytterligare några sektioner, och resten kommer upp först när utbygget är klart och vi inte längre behöver möjlighet att komma fram med maskiner. Tills dess får fårgrindar agera valp-och barnhinder, en uppgift de klara bra än så länge.

Spillet efter staketbygget (det som inte blev en gurkkoja igår) sågade jag upp till ved, men eftersom min rygg inte ens ville kasta små pinnar idag, så fick jag hjälp av min duktiga dotter! Alma tyckte faktiskt att det var riktigt roligt, varenda brädbit kastade det frisbee med.

1 kommentar:

Erika sa...

Vad fint det blir! Hoppas hunden stannar inne nu, och inte lär sig gräva sig ut eller nåt.

Vad är det för spännande plantering på gång där du har halmat? Buskar ser det ut som?