måndag, maj 19, 2014

Krasch!

Jag är nogrann med att hålla "utblåset" bort från växthus och hus, när jag kör gräsklipparen i deras närhet. Det räckte visst inte med det, för idag sköt jag en sten från 15 meters håll, rätt in i växthuset. Fy vad ledsen jag blev. I ett hemmabyggt växthus (särskilt med rutor i minst sagt ovanliga storlekar) är det inte bara att byta. En ruta i den här storleken lär inte vara billig. Dessutom blir det synnerligen svårbytt iom att jag har jordgubbsbädden utanför som täcker nedre delan av fönstret. Fan också! Än så länge sitter rutan kvar, men det är väl bara en tidsfråga...
Snyggt skott. ca 8 cm i diameter...
I övrigt planterade jag ut i växthuset i morse. Nästan en vecka tidigare än i fjol. Jag lyckades dock kyla ner tomaterna för mycket under avhärdningen när jag glömde dem ute fram till 23 en kväll. Krulliga blad är resultatet. Men det ska väl ändras nu när värmen kommer!
Skuggardiner av jute skyddar plantorna från den värsta stekande solen
En stol har återigen fått flytta in i växthuset. En sittplats måste man ju ha, även om den tyvärr tar upp en del plats
Redan tomater på busktomaten "Gold nuggets"

Inga kommentarer: