söndag, februari 09, 2014

Kaninkull 1-5

Kaninunge bildbomb! Alla honor sköter sig som de ska. De två sista fick lite väl små kullar, men de får väl få ytterligare ngn chans tänker jag. Annars vill jag ogärna ha kaniner som ger väldigt små kullar. 

Kull 1, född 19/10. Stor rex. drygt 3½ månad gamla, vikt kg 1,9-2,0 kg. (vikt vid 3 mån 1,6-1,8kg) Slaktklara om 1½-2 månader tänker jag.
Kull 2, född 22/1. 7 st. (8 födda) Stor rex - california/frasse (18 dagar gamla) De här gänget är ju helt klart i den sötaste av åldrar! Helt bedårande! Än ser alla vita ungar bara vita ut, det blir intressant att se om de längre fram får pappans teckning... De har just börjat våga sig utanför boet.
Kull 3, född 30/1. 6 st. NZW/TJS - TJS/okänd (10 dagar gamla). Kullen ser ut att bestå av tre svarta, en järngrå, en viltgrå och en som jag inte längre tror är viltzobel, utan... siames?  Dessa små har just börjat öppna ögonen.
Kull 4, född 5/2.  4st  NZW - TJS/okänd ( 4 dagar gamla) Ser ut att vara två vita, en svart, och en...? gulaktig liten en. =) Det har varit lite rörigt här, då kaninen Örat som går i samma grupp, också velat hänga i huset. Mamman har därför möblerat om en del, och stängt för öppningen, och på väögen försvann mesta av ullen. Det är dock hyfsat varmt i hönshuset, så de ser ut att klara sig bra i alla fall.
Kull 5, född 6/2. 4st Stor rex - frasse ( 3 dagar gamla) Viltgrå hela bunten tror jag. Inte mycket att se bilder på egentligen, man ser bara ett par små ljusa öron i en annars mörk hög. Men ändå. ;-)

1 kommentar:

Sjömans-Elin sa...

Många kaniner blir det! Går i kanintankar, men det blir inget med det förrän tidigast april. Vi får se...