måndag, januari 13, 2014

Så blev det då tvbänkens tur

Jag var tvungen att gå tillbaka och kolla. (det här är bloggen utmärkt till!) När var det egentligen jag målade vitrinskåpet? Det visade sig ha gått betydligt längre tid än jag trodde. Mitt minne sa att det nog var ett år sedan. Men det var drygt två. Då påstod jag att nästa projekt var att ta itu med tvbänken, och nu har det till slut skett.

Maken kunde inte hålla sig, utan 30-årspresenten från släkten dök upp en vecka i förväg. Vår gamla tv, byts tillslut ut mot en ny, "smart", platt. och då kunde faktiskt inte tvbänken vänta längre, det kändes plötsligt ganska akut. Så det var bara att sätta igång och måla! Handtagen i porslin köpte jag i Karlstad när jag var förbi på vägen hem från tävling i Kil, i höstas. Dessutom blev det ommöblering i vardagsrummet. Mer golvyta åt barnen, och inga mer konstanta passager framför tv:n. Dessutom finns det plats för den där kaminen som jag någon gång hoppas på att få in. =)

 
NU


Inga kommentarer: