onsdag, januari 22, 2014

Dementering

Adrian var inte alls infertil. Idag, 3,5 veckor efter att han slaktats har Luna plötsligt en kull ungar i boet. Det torde vara minst 6 st, troligtvis fler. På bilden ser iaf jag fem stycken, och när jag tittade så såg jag något brokigt längre ner i högen. =)

Undrar vad de har för färger. Blir de vita? Rödögda? (förutom de eller den brokiga jag såg längre ner) De är väldigt ljusa om man jämför med Lunas förra kull där alla var viltgrå... Visserligen tre dagar gamla på den här bilden, men ändå. De nya ovan, blir ju garanterat inte grå eller svarta i alla fall. Mamman är viltblå, pappan brun ryss...
Tittar jag på de fläckiga holländarna så ser man ju tydligt de gråa fälten. Här är de ett par dagar dagar.
 Här ett gäng vädurar, överst helt nyfödda. Och sedan två dagar gammla. Tycker att man redan på första bilden ser madagaskarfärgen, den ungen är lite gul och svagt tonade öron...

(Intressant är dock, att Luna parades med frassen för två veckor sedan. Att han tilläts komma till, om en efter en stunds övertalning, när hon redan var dräktig!? Konstigt...)

Inga kommentarer: