onsdag, oktober 02, 2013

Hela Sverige bakar v 3. Småkakor

Veckans teknikutmaning var Milanopinnar.

Jag var slarvig kan jag konstatera nu i efterhand. Mandelmassan borde jag rullat rundare, inte i "nästan-fyrkantiga-stavar", och sedan borde jag "rullat fast" degen utanpå bättre. Nu är den snarare bara lindad runt om... Men det var var en ömtålig deg, och jag var rädd att göra sönder sen allt för mycket.

Degen närmast rann av kakorna... Men väl upplagda på fatet såg de iaf inte så illa ut. Smuliga var de dock, väldigt smuliga. Och dessbättre, väldigt goda! =)
Egentligen var det fler sorters småkakor som jag var sugen på att baka från programmet, men eftersom samtliga innehöll både färgämnen (okej, det är lätt att utesluta) och diverse aromer, och det är något som inte tilltalar mig alls! Jag bakar ju till stor del för att slippa alla konstiga tillsatser, så det fick faktiskt vara!

Inga kommentarer: