torsdag, juni 27, 2013

Debut i avancerad klass!

Igårkväll var vi på rallytävling i ett blött och stundtals regnigt Borås. Vi gjorde vår debut i avancerad klass, och det på en riktigt svår bana: hela 17 av 18 moment var i högerhandling (alternativt byte till högerhandling)!!!

Jag är jättenöjd med vår runda, Toolah hade massvis med energi (kanske lite i överkant till och med) och högerhandlingen flöt på jättebra. Jag lyckades dessutom hålla avståndet till skyltarna i högerhandlingen i alla moment utom ett.

Förutom några småfel så gick det riktigt riktigt bra fram tills sista skylten, backa tre steg i högerhandling där jag drog på mig -13p då hon först satte sig, och sedan backade alla tre stegen snett. Vi avslutade med en hönnör (liggande på höger sida. Blött, vansinnigt mycket knott och en fortfarande övertaggade hund ;-) ) där vi drog på oss ytterligare -6, så vi slutade på 78p och en tredjeplats! Kanske inga jätteimponerande poäng egentligen, men godkänt resultat och min känsla var att "klarar vi den HÄR banan, så klarar vi allt!" =)

En suddig film. Kanske ser ni något ;-)

Inga kommentarer: