fredag, oktober 12, 2012

Gårdagens & dagens hundträning

Vi satte upp en liten rallylydnadsbana igår, jag & Sally. Här kommer ett par bilder och en videosnutt. Eftersom det är ett väldigt prat av både filmaren Sally och Alma som står bredvid kameran och tränar Sallys hund Brandy, la jag på musik, ha ha.

Iaf, så ser man på den här videon, att vi börjar få kontroll över svårigheterna jag nämnt tidigare; stå, läggande under gång och snäva vänstersvängar 270 o 360*. Vi lyckas ju med samtliga, även om det förstås finns mer att jobba på!

Och ännu en film, från idag, jag har snöat in på att filma, det är ett bra sätt för mig själv att se framstegen. Jag är dålig på det annars.

Här över vi på freestyleläxan, att sätta ihop flera moment på rad. Slalom-snurr-slalom tillbaka. Med lite musik, så blir det faktiskt freestylekänsla över det hela! =)

1 kommentar:

Anna sa...

Ni är så duktiga!! I morgon ska jag skriva ut ett gäng skyltar för nu jäklar ska jag med igång. Både jag och Chip tyckte det var superkul med rallylydnad.