lördag, september 01, 2012

Odlingarna 1 september 2012

Redan september och höst! Gisses vad dagarna bara springer iväg för mig!
Köksträdgården
Majs
 Blomsterbönor. Eftersom de blommade så lågt i år blir det tyvärr inte mycket mer bönor än att det räcker till nästa års utsäde... =/
Växthuset. Det växer som ogräs, men jag tror att det blir dåligt med mognaden i år. Auberginen blommar nu, det hinner ju aldrig bli något om det inte plötsligt blir varmt. Men den risken är väl obefintlig?
Druvorna hänger från taket, och de är riktigt goda! Söta men friska och kärnfria! En riktig höjdare och klart över förväntan. Misstänker att de en solig och varm sommar skulle vara gudomligt goda!
 Favorittomaterna SunGold. Ännu har jag inte hittat någon godare sort!
Floppen Tigerella. Lika besviken i år som i fjol. Tråkiga tomater!
Uppsprucket hölje på tomatillon

Nu är de tvåfärgade bosniska bönorna äntligen i ful blom, och en del bönor ser det också ut att bli!

Så till sist min försöksodling med kål. Jag slår härmed fast att samodling med tomater gör skillnad. Dessa stackare är bortom all räddning
Men i samodlingen ser det helt annorlunda ut!
Nu börjar det dock tuggas även på dessa plantor så det är dags att skörda. Till nästa år är det samodling och tidig skörd som gäller, så ska nog även jag få kål så att det räcker och blir över! =)

Här hittar ni tidigare bilder på årets odlingar 
JUNI
JULI
AUGUSTI




Inga kommentarer: