torsdag, juli 19, 2012

Även en blind höna

... finner ibland ett korn.
Ja ibland hittar jag faktiskt en eller annan kantarell. (Det är alltså jag som är hönan) Då plockar jag dem dock inte, utan memorerar stället för att kunna gå tillbaka och söka med Toolah. I bland går det bra, ibland är hon mer intresserad av annat. I regel vilda djur. (och det finns det dessvärre gott om i skogen) Men att hon känner igen lukten och faktiskt kan, det finns det inga som helst tvivel om!
Hur sköter jag mig då? Det är ju också en högst relevant fråga. Svaret blir ungefär det samma som med Toolah; ibland går det bra, och ibland inte. Mitt problem är väl dock inte lusten att jaga vilda djur, utan att jag dels inte har vett att sluta om Toolah nu inte är intresserad, jag vill gärna att det ska lyckas någorlunda varenda gång, och dessutom att jag har svårt att sluta i tid.

Vi har en del att träna på, båda två...

Inga kommentarer: