lördag, maj 19, 2012

Nytt jordgubbsland

Nytt nytt nytt. Gör om gör rätt. Även pallkrage-jordgubbslandet var helt igenvuxet av kvickrot.=(

Det omgjorda jordgubbslandet är på nästan 6 kvadrat och går i L-form runt växthuset. Det är byggt i samma anda som köksträdgården, av grova stockar och upphöjt med markduk i bottnen.

Jag har även satt upp en hängränna. Äntligen! Jag har retat mig på att regnvattnet grävt djupa kanaler i jorden i jordgubbslanden, och trots att det var snabbt och lätt fixat, så har det inte blivit gjort förän nu.

Inne i växthuset har jag även anlagt en ny bädd. På höger sida där det tidigare varit stenplattor, ett bord och diverse krukor, är det nu ännu en bädd. Jag behövde mer plats, har ju drivit fram avsevärt fler plantor än jag får plats med i växthuset... Mindre pyssel med bevattningen blir det också i och med att jag nu kan använda porslangen hela vägen runt i ett U. =)

2 kommentarer:

LINDA sa...

Det ser ju helt underbart ut! Få fint att ha bäddar omkring växthuset! Och vilka fina bäddar, sedan. Ser betydligt hållbarare ut än mina murknande pallkragar!

Solsken
//Linda

Johnna G sa...

Ååå vad härligt med ett jordgubbs-L runt växthuset. Jag ska nog anlägga ett mindre jordgubbsland här.. till familjen. Själv är jag grymt allergisk! :-/