lördag, februari 25, 2012

Sådd

Eftersom jag äntligen kommit på hur jag ska få till bra livsvilkor för mina små plantor, har jag idag vågat så första fröna; aubergine, chili, gyllenbär, gurklmelon, basilika och tomatillo står nu och myser i värmeskåpet (värmeskåp! Det låter väl fint? Fast egentligen är det bara en garderob genom vilken det råkar gå en ledning med varmt vatten. Tjusigt eller ej, det är i alla fall varmt och mörkt och ger en bra start för små fröer!)

Eftersom jag tidigare under dan bränt alla pengar på ett par lysrör fick det bli krukor av tidningspapper i år, lite mer pyssel än köpekrukor förstås men bra för både plånbok och miljö! De färgglada remsorna ska tala om dör mig vilken kruka som innehåller vad, trots att jag var för lat för att skriva på dem... ;-) En pedagogiskt vald färg till varje sort (gul till chillin "sweet banana", lila till tomatillon "purple" osv), det borde ju till och med jag minnas, om några veckor. Eller...?!

1 kommentar:

Sjömans-Elin sa...

Ha ha, "det där kommer jag ihåg"... ÅTerstår att se... GEr sig väl när det kommer frukter om inte annat...