fredag, februari 17, 2012

Dunbollar!

...men inte under arga madammen eller hennes lättpåverkade syster, de både damerna valde att kliva upp bara 3 dagar innan det var dax för kläckning. =( Som tur var kunde äggkläckningsmaskinen ta över jobbet, och här är de nu! Ljuvlig söta och luddiga små varelser... (ser ni att de har tydligt skägg redan nu!?!)









Det är av den här anledningen som jag föredrar min hemel framför ruvande hönor. Visst, kläckmaskinen är inte sådär charmig och omsorgsfull som en höna, men den pickar mig inte heller i händerna när jag kommer för nära. Och framförallt ändrar den sig inte i frågan hurvida det ska bli kycklingar eller inte, och lämnar äggen kalla... (om det inte blir strömavbrott då. Men strömavbrott måste väl ändå räknas som Force majeure?!?)


4 kommentarer:

Lisette sa...

men guuu så söta de är! Är det de som jag såg häromdagen, som inte ens hade hunnit torka när jag såg dem?Nu är de mycket sötare.

veronica sa...

Men bra duktiga ändå om dom höll ut så länge!
Tyvärr kan jag inte köpa någon. efter som det inte blev som vi hoppats med gården. Det får bli vaktlar i stället.

Linda Färnevik sa...

Lisette: ja det stämmer!
Ceronica: tråkigt... (fast jag har vaktlar till salu med, bara att säga till! ;-))

Anonym sa...

Hejsan

Såg att du har vaktlar till salu, vad är det för sort ?
och vad har du för priser ?

Maila gärna svar till Saer_04@hotmail.com