söndag, februari 19, 2012

Bedrövliga mössan

Ska man bara visa upp alster man är nöjd med, det är frågan..? Om det är så, så borde jag gömma de här bilderna lång, långt bort. ;-)

Tilde har fått en mössa. En bedrövlig, men väldigt mjuk och gosig en, gjord av resterande garnet från hennes hexagontröja. Alltså, jag vet inte vad som gick snett, kanske är det bara att mönstrat garn inte fungerar (här heller)? Mönstret är "värma-liten-hättan", och på bilderna där är de ju söta... Så jag vet inte alltså, den här är allt annat än söt? Nåja, håll till godo. Man kan inte lyckas jämt. ;-)

6 kommentarer:

nordicharps sa...

Jag förstår inte vad du snackar om. Den är funktionell och har fina färger. Det är bara du som bryr dig, perfektionist där!

Lisette sa...

Allt klär som bekant en skönhet.Inget undantag här inte!

Linda Färnevik sa...

=)

lilian sa...

Jag tror jag vet, varför du inte känner dig nöjd ---- virka en "rullkant" längs framkanten - det ökar "gulligheten" på mössan. Det är alltid skillnad på mössor fotade i någon utemiljö och på modell.
Jag tycker du har lyckats jättebra både med färgval och modell!!
Är det garn som går att rugga upp? Insidan alternativt båda sidor.?

Anonym sa...

Men visst värmer den en liten?
Kram Kerstin

Linda Färnevik sa...

Så snat! Mössan har värmt en liten varje dag faktiskt, just för att den är så mjuk och go! =)