tisdag, februari 14, 2012

Alla Hjärtans Dag-fika!

Må hända att alla hjärtans dag egentligen bara är ett kommersiellt jippo, men det är också ett utmärkt tillfälle att fira lite extra: till exempel med extra god fika!

Våran Alla Hjärtans Dag-fika bestod av riktigt härliga brownies, i hjärtform förstås, med vit choklad och pecannötter. Grymt goda, och första gången jag stiftat bekantskap med just pecannötter. Även om kakan blev toppen, så var nötbekantskapen lite av en besvikelse. De var ju bara lite mindre skrynkliga, och lite mindre smakrika, valnötter!? Nä, nästa gång tar jag vanliga valnötter, helt klart!Härom dagen bakade jag cookies, som blev väldigt goda! Receptet kommer på begäran, här. Detta är kakor som verkligen vinner på att stå till dagen efter. Varför vet jag inte, men de var långt mycket godare dag 2 i alla fall. Jag bytte dock nötterna mot sötmandel, och bakade på vaktelägg...

Inga kommentarer: