tisdag, maj 03, 2011

Årstidsförvirring!?

Förra veckan var det solsken och över 20 grader varmt, nu har det varit nattliga minusgrader, och såväl snö som hagel tre dagar i rad... Är det vinter, sommar eller vår, kan man ju börja undra...

I odlingarna är det iaf VÅR, allting växer så det knakar! Spenat, jordärtskockor, ärtor, vitlök och rödlök har redan tittat upp,

och i sparrisodlingen har tre av fem plantor kommit fram i ljuset. Över en planta har jag lagt en murarhink för att få vit (blekt) sparris. Egentligen ska man väl inte skörda ännu, men jag tänker fuska lite grann, plantorna är ju faktiskt 3 år, även om de bara stått här i 1.



Morötterna däremot är det inte mycket med faktiskt, någon illasinnad katt krafsade runt i bädden efter sådden, och nu har jag små morotsplantor och ogräs i en salig röra i den pallkragen. Blir bara vädret lite bättre nu ska jag nog så om, det ser inte ut som att det går att få ordning på eländet tyvärr. =(

1 kommentar:

Eva sa...

Oj vad det växer! blir riktigt sugen på sparris när jag ser dina fina bilder.