lördag, februari 26, 2011

skor till dockan

Jag har gjort ett litet försök att ta upp virkningen på nytt. Vet inte om jag lyckas hitta motivationen igen, men jag tänkte i alla fall försöka mig på ett par bebistofflor. =)

Det märks att det var länge sedan jag virkade sist, det blir inte riktigt så där fint som jag tänkt mig och dessutom blev tofflorna/skorna väldigt små... (hur små är bebisfötter egentligen? Jag minns inte!) Är inte riktigt nöjd med mönstret heller, kanske skulle jag lägga lite tid på att göra om det som jag vill ha det?

Tofflorna/skorna är som sagt små, men de passar i alla fall på Almas största docka, så Alma är glad och dockan varm om fötterna!
Sedan blev det faktiskt ett par babytossor också, i mer realistisk storlek (inbillar jag mig i alla fall) Jag hittade en liten mängd "babyull-garn" i korgen, och det räckte aldeles precis räckte till dessa:

Inga kommentarer: