torsdag, december 16, 2010

"mat"?

Jag nämnde i tidigare inlägg att jag skulle få näringsdrycker utskrivna för att kompensera mitt bristande näringsintag nu när jag spyr, och idag kom de hemlevererade till dörren. Jag som tycker att mat ska bestå av riktiga råvaror osv, blev lite avskräckt av innehållsförteckningen, normalt sett skulle jag nog aldrig få för mig att äta ngt dylikt...
Men vad gör man, det är väl bara att dricka och se glad ut i det här läget. De smakar trots allt helt okej, chokladsmaken påminner starkt om chokladmilkshake...

5 kommentarer:

lilian sa...

se det inte som mat!!!

det är ju för att du skall slippa dropp och drösavis med vitamin- och mineraltabletter!

svälj den "beska medicinen" och se glad ut.

vi alla vill ju att du skall må bra!!!! kramar

Sjömans-Elin sa...

Tillåt mig att le. Den där innehållsförteckningen är... Väldigt olindisk :)

Fast det kanske går om den fyller sitt syfte? Vill ju helst att mamma Linda mår lika bra som bebben.

Saknar dig! Kram!

Linda Färnevik sa...

Vad fina ni är, tack för snälla ord!

Anonym sa...

Hej.

Jag har ställts inför samma problem, men av annan anledning. Blev jättesjuk, tappade väldigt mycket i vikt, var tvungen att ha dropp och näringsdrycker som inte alls går ihop med mina åsikter kring vad som är bra mat. Känner igen Fortimel energy, de hade jag också, kan tipsa om att de finns i en massa olika smaker och att en del av dem är goda varma, medan andra kan bli riktigt bra frysta, som glass ungefär.

Jag övervägde att inte dricka näringsdrycker och ta emot näringsdryck, men såhär i efterhand är jag väldigt glad över att jag lät idealen skjutas åt sidan under en tid. Nu orkar jag ju leva efter mina ideal, tack vare att jag inte gick ner mig alldeles för mycket :)

Så, pepp och kram och förståelse till dig!

/V

Malin Gredenvall sa...

Uppdatera!