lördag, juli 03, 2010

Blommar

Nu har gurkörtsblommorna slagit ut.

och gurkorna blommar, både i växthuset...

...och på friland

Och så sockerärtorna; i år har jag en hög sort vars blommor är helt fantastiska! Vilka färger! De jag hade i fjol var "bara" vita, så jag blev lite förvånad över den här färgprakten.

Även squachen är på g, den här slår nog ut när som helst nu. =)
Sedan har jag visst en gul lök som också har tänkt att blomma. Vet inte om man ska låta dem göra det egentligen, men jag är lite nyfiken på hur blomman ser ut... =)

3 kommentarer:

Mamma Mimmi sa...

Oj, vad jag måste anstränga mig att inte bli "odlingsstressad". Hur löjligt som helst, men jag vill ju så gärna också ha värsta prunket - nu! Har just fått sockerärtorna att börja klättra och gurkörterna är bara på bladstadiet. Lugn och fin...det kommer och DÅ ska jag njuta. Vad kul det är att ha hittat till din fina blogg - mitt i prick för allt jag brinner för!

Göran sa...

Lycka till med odlandet. Stora och frodiga blommor och kartar är en bra grund för en riklig skörd.

Linda Färnevik sa...

Tack Mimmi, vad roligt att höra!

Jag drabbas också av lite odlingsstress emellanåt, när jag läser andra bloggar där folk redan kan mumsa både gurkor, tomater och ärtor, så lånbgt har ju inte jag kommit med mitt. Men det är som du säger, DET KOMMER, så smånimgom! =)