måndag, juni 07, 2010

Tröstshopping

Sparris får det bli nästa år, sa jag ju. Men det blev ändrade planer, det blir ju ofta det. =)

Förra veckans upprepade sjukhusbesök, sprutor, smärta och rullstolsåkande krävde lite tröstshopping i form av några krukade sparrisar. Kanske hjälpte det, för jag är betydligt bättre nu. Detta skulle ju även kunna bero på att jag fick injektioner med kortison i SI-lederna... men jag tror mer på att det var shoppingen som gjorde susen. ;-)

Efter att jag pratat med en som framgångsrikt odlade sin sparris i pallkrage, flyttade de 1-åriga plantorna nu ut i bänkgården, de de nu förhoppningsvis ska leva lyckliga i alla sina dagar, och därtill göra oss lyckliga med lyxiga, goda primörer om våren! =)

2 kommentarer:

nordicharps sa...

Spännande med sparris! Och så skönt att du mår bättre, hjärtat.

Linda Färnevik sa...

Ja jättespännande! Tack! <3