lördag, juni 12, 2010

Inte längre grisägare

Jag insåg just, att jag har glömt att berätta att vi inte längre har kvar våra minigrisar. Efter lite velande fram och tillbaka, beslöt jag mig för att göra mig av med dem; jag kände att jag har för många olika sorters djur överallt. När såväl ekonomi som tid och i perioder framförallt ork, är en bristvara, måste man ju ibland välja. Och jag valde att lägga mer krut på de djur som föerenar nytta med nöje, dvs utöver sällskapet även ger mat... Så då fick det bli så här.

Hugo och Hampus flyttade till en mysig ung familj, och kommer sommartid att visa upp sina söta trynen för besökarna på Kinnekulle äventyrsland.

Gertrud, som varit tingad i ett halvår, men vars tilltänkta köpare sedan hastigt och lustigt ändrade sig *Grrr*, flyttade istället hem till min vän Malin. Där har hon det hur gott som helst som helt frigående på gården, och passar gärna på att ta sig ett gyttjebad när Malin vattnar sitt växthus. =)

Foto: Malin Gredenvall

Tant G sällskapar för stunden med två getter, tre hästar, lika många ankor och därtill kaniner och höns. Under sommaren kommer hon även få sällskap av en slaktgris, och i framtiden kommer troligtvis även en minigriskompis dyka upp.

Jag är nöjd med beslutet, även om det är lite tomt utan mina grymtande vänner. De har dock fått väldigt fina hem alla tre, så jag behöver i alla fall inte ha dåligt samvete för deras skull. Därtill så blir nu kullen ovanför jordkällaren djurfri, vilket ökar möjligheterna att få källaren iordninggjord så att det inte längre läcker in vatten. Åh vad jag längtar efter att få jordkällaren funktionsduglig, jag behöver verkligen det lagringsutrymmet till alla burkar och flaskor och rotfrukter osv!

Inga kommentarer: