torsdag, juni 10, 2010

Inga fler kaniner...

...på Äleberg. Jag har varit mycket bestämd i den frågan. Så sist vi var hos Malin, så får Alma frågan om hon vill ha den här fantastiska lilla ulltussen med sig hem. Vad gör man?! Jag lyckades förhala det hela ett par veckor, men så igår kom den lille tussen levererad fram till dörren...

Alma har saknat kaninerna och tjatat om nya ändå sedan köttkaninerna försvann i höstas... Och den här lille killen som hon döpte till Atjoo, är onekligen rätt söt. Jaha, nu har vi blivit med kanin. Igen... =)

11 kommentarer:

Sjömans-Elin sa...

Åh, en fiberproducent till! :)

Hur går det med enselaget i regnet? :P

Linda Färnevik sa...

Håll din sax borta från Almas keldjur nu Elin! Du ser visst fibrer överallt du! =D

Sjömans-Elin sa...

Äh, jag tyckte bara han såg lite... Ofriserad ut... :P

Linda Färnevik sa...

Det är en sk lejonhuvad kanin, de ska ha lurv runt ansiktet. =)

nordicharps sa...

Himla gullig och söt är han, i alla fall!

Sjömans-Elin sa...

Jag har hört att man inte ska ha luggen för ögonen. Tror det gäller kaniner också va?

NIna sa...

hej linda !

Hoppas att allt är bra med er !
Vilken storlek har Alma i kläder ??

kram/Nina

nordicharps sa...

Elin - då är mina hundar helt förlorade!!

Sjömans-Elin sa...

Nordicaps: Grattis! :) Nog tur att jag inte har annat än katter med kort päls... Fast jag har funderat på att raka honan, hon har lite längre... :P

nordicharps sa...

Elin: Du får gärna ta hand om mina soppåsar med hundpäls om du vill.... ganska mycket småstickor och barr i, men..

Sjömans-Elin sa...

Nordicaps: Why not? Värt ett försök :) Du kanske vill ha en hundhårsmössa i vinter? :)