torsdag, mars 11, 2010

Resultatet av toffeltillverkningen

...har ju blivit lite extra pengar på kontot. Kanske undrar ni vad för ngt spännande och vackert och flärdfullt jag köpt för dem? Om jag låtit dem förgylla min tillvaro lite? Jo jo, det må ni tro! Jag har köpt ngt så lyxigt som...

...en avtorkningsmatta. En jättestor, 7 kvadrat, till hallen. Jätteroligt! (kanske inte. Fast i alla fall välbehövligt. =))

Det andra resultatet av mitt idoga virkande är ömma, stela, prinskorvsliknande fingrar. Jag ville i början gärna tro att det var överansträning eller träningsvärk... Men tyvärr får jag väl inser att det är min reumatism i händerna som smugit sig tillbaka. Känns lite onödigt. Jag kan nog inte fortsätta virka fullt så intensivt som jag gjort de senaste månaderna... men sluta helt, det har jag absolut inga planer på! (andra hallen behöver ju också en avtorkningsmatta... =))

4 kommentarer:

Göran sa...

Gudars va lyxigt!
En skinnfåtölj att sitta i när man knyter skorna. Jag har bara en simpel träpall;-)

Fredrik sa...

Åh jag som trodde det var fotöljen som du tjänat ihop till på virkningen innan jag läste texten. Hoppas det blir bättre i händerna nu när våren kommer

Linda Färnevik sa...

=) Nejdå, fotöljen har följt med oss från förra huset, och då vårat hus inte är så stort var hallen enda stället det fanns plats för den i. Så där står den och känns lyxig när man ska knyta skorna. (och sen kan man fälla ryggstödet också, så man kan LIGGA ner och ta på sig skorna. det ni!!! =)

Sjömans-Elin sa...

Testa en av de där virknålarna jag köpte, kanske är de bättre för dig att använda?