onsdag, mars 17, 2010

Bristfällig tillvaratagning

Jag har varit ganska duktig på att ta tillvara sommarens grödor tycker jag, men tydligen inte tillräckligt duktig. =(

Squashen och körsbärssylten tog slut redan i januari, vi har just öppnat sista burken jordgubbssylt, det finns bara ca ½ kg mangold kvar i frysen och det här är det sista hemgjorda teet...

Och det är lååångt kvar till sommaren då vi får nya godsaker att äta. =/ I år måste jag ta tillvara på mycket mer! Jag vill ju helst att det ska räcka ända tills det är säsong för grödorna igen... (Vi är dock inte hänvisade till icas utbud helt och hållet bara för det, det finns fortfarande annat gott i frys och jordkällare; vaxbönor, ärtor, vinbär, krusbär, äppelmos och lite annat. Men det hade ju varit trevligt om favoriterna räckt liiite längre)

2 kommentarer:

nordicharps sa...

Du, jag grävde mig fram ner till jordkällaren igår, jag har ju blivitIcke-syltätare, så du får några burkar av mig. Men jag har ingen hallonsylt, bara plommon. Hoppas det dugar!

Linda Färnevik sa...

plommonsylt blir fantastiskt Sally, tack i förskott! <3