onsdag, november 11, 2009

Äkta vara

Idag kom "Den hemlige kocken", Mars-Eric Nilsson, till Falköping, närmare bestämt till vackra och gemytliga Cecarstugan i Tunhem för att föreläsa om oförfalskad mat.

Jag har ju läst bägge hans böcker, "Den hemlige kocken" och "Äkta vara" och ämnet ligger mig varmt om hjärtat så naturligtvis missade jag inte möjligheten att höra författaren när han nu fanns nästgårds.Det han berättade var visserligen inte nytt för mig, jag känner att jag är skapligt insatt i ämnet, men han var en duktig föreläsare och gav massor av inspiration och motivation och fortsätta engagera sig i det som är så viktigt, mat, riktig mat!

Det finns nu även en hemsida om det här med riktig, oförfalskad mat, där det ständigt dyker upp nyheter på matfronten och där författaren (m.fl.) bloggar, missa inte konsumentsajten för mat istället för tillsatser:
Och för er som inte läst böckerna: gör det. Även om man ngnstans bak i huvudet känner till att det finns mkt konstigheter i det vi äter, så blir det lite ett uppvaknande att se det svart på vitt. Och har ni inte lust att köpa böckerna, så säg till så får ni låna mina!!!

Inga kommentarer: