fredag, oktober 02, 2009

Alernativt användningsområde

Vad gör man av ullen när man har klippt fåren, om man inte ska spinna av det? Här blir det gödselstan, fast inte i år, för jag har hittat ett alternativt användningsområde, ett mycket uppskattat sådant. Vad är skönare för en gris att bägga ner sig i, om inte ull!?! =D Gertrud ser rätt så nöjd ut! (för jäkla synd med det där räda ögat... ganska mysigt kort i övrigt tycker jag...)
Gertrud söker jag för övrigt en annan boendelösning till, hon är en himla go och personlig och mysig gris, lite försiktig mot främlingar men jättesocial med dem hon känner. Det finns bara ett MEN. Hon fungerar inte med barn. Utanför hagen går det bra att de är och sträcker in handen för matning eller annat, men hon vill inte ha små barn i hagen för då hotar hon. Jag riskerar ingenting med Alma och hennes vänner, även om de vet att de inte får gå in i hagen så kan det ju hända ngn gång ändå och då går det inte att ha en gris som inte gillar barn... Tyvärr...

Kelgisen Hugo är goare än någonsin, nöffar mjukt och dregglar för fullt när han blir kliad under hakan... med på bild kom han också!

4 kommentarer:

Familjen Andersson sa...

Jag kan inte riktigt förstå varför ni inte skickar/säljer ullen till spinner? När ni ändå har finull...

Linda Färnevik sa...

Vi har för lite ull för att sälja till spinneri. Det blir ingen vinst iom frakten förän vi har fler får... I dagsläget är det inte aktuellt att lämna in det för spinning och sedan få hem det av två anledningar: det kostar pengar, och jag kan inte sticka eller virka... När jag har råd ngt år, så ska jag låta spinna och sedan förmå ngn annan att sticka åt mig! =)

Familjen Andersson sa...

Trodde iallafall inte att Madam Lutuss hade nån mängd gräns.. O dit kan man ju dumpa av när man passerar Tidaholm i ngt annat ärende..

Linda Färnevik sa...

Nej ngn mängdgräns har de inte, men frakten kostar ju så det måste ju löna sig också... Men visst, skulle vi ändå till Tidaholm så, kanske ett annat år. grisarna är lyckliga så här! =)