fredag, september 18, 2009

Permision

Jag kom hem vid 19-tiden igårkväll på lite permis från sjukhuset, så skönt! Jag har ont som fan i ryggen eftersom jag inte får ta mina medeciner (eller iaf inte de jag brukar), men håller på att prova ut nya som ska vara snällare mot magen, hoppas att de fungerar för det är skitjobbigt att behöva be Alma att göra allt som innebär att jag måste böja mig. Men det är tur att hon är så stor och duktig och hjälpsam nu!

Väl hemma så var det ju dax att sköta det gamla vanliga, mata höns och kaniner, klappa Dimma och laga mat, baka bröd och städa undan i köket, och det var så underbart! Jag har verkligen saknat allt det här vardagliga under tiden på sjukhuset. Har kanske varit lite nyttigt att vara där och inse hur roligt vardagslivet faktiskt är!

Lagade min egen flykost igår, potatis-purjo-soppa som jag mixade slät, så mkt godare än eländet de serverar på sjukhuset! Just därför la jag upp en lite större portion, kanske ½ av vad jag normalt skulle äta, men efter 1 dl sa det stopp, då kände jag mig proppmätt och illamående. Munnen ville gärna fortsätta äta, men inte resten av mig.

Nu ska jag snart tillbaka till sjukhuset igen, svärmor kommer och hämtar mig och så ska jag vara där vid 10-10:30 för att få reda på resultatet av CT och div odlingar. Sedan ska det bedömmas om jag kan få fortsatt permis över helgen eller om jag blir kvar.

1 kommentar:

Anna sa...

Håller tummarna för att du får de besked du önskar dig idag!