fredag, september 25, 2009

Ingen som vet?

Jag ringde avdelningen nyss, men naturligtvis var det en av de få sköterskor som jag inte lärde känna under min sjukhusvistelse, som svarade. *suckar* Hon visste ingenting, inte vem jag var, inte vad som var sagt, och inget annat heller. Hon visste ungefär lika lite som jag med andra ord (eller, jag visste nog mer, för jag är skapligt medveten om vem jag är iaf... =))

Fick rekomendationen att ringa medecinmottagningen i em. Jaha, så nu ska jag dra den 3 veckor långa historien för ngn ny läkare. Väldigt roligt... Kan man med och säga "jag orkar inte berätta hela den här historien, leta fram min journal och LÄS, och återkom till mig" =D

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Färnevik!

Min erfarenhet är att bra läkare kollar igenom journalen.
Du är säkert inte den förste som tycker att det är jobbigt att berätta. Säg som det är, och fråga om han har tillgång till journalen, om han inte redan har kollat i den!

Krya på dig! /Ior (från Alternativ)