tisdag, september 29, 2009

Frostnatt och ond bråd död

Första frostnatten och därmed frös en del växter ihjäl i trädgården. Tyvärr låg jag efter med skörden efter min sjukhusvistelse så det var en del grönsaker kvar i landen... Men jag antar att det är sånt som händer om man inte har bättre vett än att gå och bli sjuk sådär olämpligt som jag blev. =)Kanske tråkigast av allt är att Dahliorna vid entren som jag fick av Elin i våras, och som nu hade mer knoppar än de haft under hela sommaren, inte heller tål frost utan ser ganska vissna ut... Ja ja, så kan det bli. Ska plocka upp knölarna så det blir nya dahlior nästa år istället.

2 kommentarer:

Elin sa...

Dahliorna kommer igen garanterat om du förvarar dem rätt.Mina har nu åkt upp, de såg inte för fina ut de heller.

mvh Elin

Linda Färnevik sa...

Jo då, jag ska göra det, vilken dag som helst! =)