tisdag, augusti 11, 2009

Huset och reumatologbesök

Nu var det ett tag sedan jag visade bilder på huset. Vi har fått en del hjälp med såväl tak som målning av svärmor och Ola, och sedan mer skrap-och målningshjälp av en fd arbetskamrat till Stybbe samt en vän till denne. Nu är taket nästan helt färdigt, och målningen är en bit på väg i alla fall. Så här ser huset ut idag:
Idag har jag även varit på reumatologen och resultatet av det besöket var väl inte så uppmuntrande. Sjukdomen har ändrat karaktär lite, jag får inte sova på nätterna pga smärta nattetid (?) och det onda på dagtid kan växla från dag till dag, mellan riktigt bra och så dåligt att Stybbe behöver hjälpa mig upp...

Proverna visade på förhöjda inflammationsvärden trots regäl medecinering och lite låga blodvärden dessutom. Inte konstigt att jag är trött och vilar flera timmar dagtid för att överhuvudtaget orka vara människa. De rekomenderade inläggning (!!!) i 2-3 veckor (!!!) för att få ordning på medeciner och behandling så att eländet vänder, men det var inte riktigt genomförbart i dagsläget så jag fick recept på ett lass tabletter som förhoppningsvis ska förbättra situationen och så ska vi överväga inläggning längre fram när en del praktiska saker är ordnade... Typ dagis för Alma. Hon kan inte gärna gå... 52,5 timme / vecka som är så mkt tid Stybbe är borta på jobbet...

Att läsa bipacksedlarna till medecinernas var skrämmande nog, de tre preparaten som var mot inflammationen kunde alla ge magsår, särskilt i kombination med varandra =/, och medecinen mot magsår kunde ha muskel och ledinflammation som biverkning. Låter ju lovande...

2 kommentarer:

Skumme sa...

Fy vad trist...men kan inte maken vara hemma med A de extra timmarna det handlar om? Det är ju trots allt en begränsad tid och du måste ju få hjälp.

bc owner sa...

Det är aldrig roligt med såna besked.
Hoppas att allt, dagisplats mm som behöver ordnas, hinner bli klart innan du läggs in.

Mvh Jenny