onsdag, juli 01, 2009

Lite trädgårdsbilder

Den andra pionen som jag fick av Fru Andersson i höstas, har börjat blomma. Den är väl röd va...? Nix, inte det minsta. Den är minst sagt rosa, ljusrosa... Detta trots att Fru A hävdade att hon inga rosa pioner hade...? Väldigt mystiskt det här! =)Ytterligare en växt som jag fått av Fru Andersson har börjat blomma: en jättesöt klätterros! Fick 3 "pinnar" förra sommaren, 2 dog och den 3:e var det inte heller mycket med... Men nu så, den växer som tusan och när jag kom hem igår fick jag en glad överraskning: hela busken var översållad av små söta, vita blommor!Igår när vi var ute på utflykt, var vi även inne en sväng på Ikea. Där hade de ENORMA lerkrukor, 18 liter rymde de. Till ett tämligen bra pris, drygt 50kr för kruka och fat. Kunde inte låta bli utan köpte en, fast bara EN. Till physalisen, den kunde behöva lite bättre plats. ni ser den till höger i bild. I övrigt är samtliga värmegillande växter i kruka samlade här vid söderväggen, vilket de verkar trivas bra med. I den här värmen som råder nu är växthus överflödigt!
I övrigt, ser ni vad jag ser?! RÖDA körsbär! Snart dax för körsbärskräm!

4 kommentarer:

Familjen Andersson sa...

Nä, så mystiskt är det inte. Jag har inte haft rosa pioner SOM BLOMMAT förut. Så tydligen gav jag bort det enda rosa jag hade. Jag trodde alla var samma, efetrsom det endast blommat röda pioner sen vi flyttade hit.

bc owner sa...

Den rosen var ju bara hur söt som helst.

VILL HAAAA!!!

Vad är det för en? Namn?

Jenny

Linda Färnevik sa...

Åh, jag har ingen aning om vad den heter... Kanske fru andersson vet?!

Familjen Andersson sa...

Rosen tror jag är typ Honungsros eller nåt liknande..den fanns här när vi flyttade hit. Den luktar helt underbart!
Vet ej var du bor lessontok, men du är välkommen att hämta, den växer som värsta ogräset :)