tisdag, juni 09, 2009

Tandläkarbesök

Årets viktigaste nyårslöfte: att gå till tandläkaren för första gången sedan tonåren, är nu avklarat och jag är tämligen stolt över mig själv. =)

Det tog emot lite, eller, ganska ordentligt mycket, att gå dit pga flertalet inte allt för angenäma upplevelser som yngre, men det kändes ändå nödvändigt att få det gjort så jag inte blev som en bekant med tandläkarskräck vars hela mun blev förstörd och som i det närmaste fick leva på soppa pga sin tandläkarskräck....

Misstänkte att sådär 10 hål och rotfyllning skulle bli domen, men inte! Inte ett enda hål nu heller, känns helt ok att vara 25 och aldrig haft hål i tänderna (tacka mamma & pappa för bra arvsanlag kanske?!) Dessutom fick jag credit för att jag "skött min mun exemplariskt" med tandtråd och borstande osv , och jag kände mig stolt som en 7-åring över tandläkarens beröm ungefär. =)

När jag sedan kom till kassan för att betala kom nästa glädjande besked: det blev flera hundra billigare än vad de sagt sedan innan. Toppen toppen. Det här var det bästa tandläkarbesöket i mitt liv (förutom att det inte är gratis längre då. Det var en fördel med att vara yngre)

Belönade mig själv genom lite onödig konsumtion *aja baja*=) Köpte blommor att sätta i plåthinken utanför dörren, kände att det behövdes piggas upp lite nu när huset i övrigt ser så skabbigt ut. Sommardahlia och penningblad blev det, som förhoppningsvis håller sig fina i princip hela sommaren om jag bara kommer ihåg att vattna.

4 kommentarer:

Rhodisar sa...

Det var väl en nyttig belöning åt dig själv för välskötta tänder.
Roligt att hitta en ägare av nordsvenskar på bloggsidorna. Då är man inte ensam
Hälsningar
Nina/rhodisar

Elin sa...

Grattis! du är nu medlem i min klubb,tandläkar skräck inget roligt.Men jag hade fler håll när jag vågade mig dit,billigt och bra.Knappast,men nu vågar jag ta sprutor i munnen .lite hög på stesolid får man då vara,men det får gå.Så jag ger dig många beröm.
Visst känns det skönt efteråt.

Kram Elin

Anonym sa...

Man är absolut värd blommor efter ett så lyckat tandläkarbesök !!

Anna sa...

Vad skönt att det gick så bra hos tandläkaren! Bra jobbat, du får lite extra beröm av mig med :-). Jag har flyttat, du får gärna ändra länk till min blogg.