lördag, juni 13, 2009

Långritt i Trädet

Idag var det dax för dagens långritt i Trädet som jag längtat så efter! Det hela började inte så bra, Dimma som alltid är så lättlastad tvärvägrade gå på transporten. =/ Hon kom dock in så småningom och sedan var det inga problem.

Vi blev 7 stycken ekipage som tillsammans red en fin runda på 3 mil med paus för korvgrillning på mitten. Jättetrevligt och de 3 milen kändes korta och inte alls jobbiga. Dimma var enda hästen över 500kg =) men hon hängde utan vidare med i tempot. Det var bara de 2-3 sista kilometrarna hem som jag kände att hon blev lite trött.

Viss oro infann sig inför lastningen, svårlastade hästar är både jobbigt och lite pinsamt =) men efter några minuters tvekan klev hon på fint som vanligt. Puh! En riktigt fin dag blev det, och jag ser jättemycket fram emot nästa helgs långritt!

Lite bilder blev tagna men inte många (och de som blev blev ganska suddiga)... Vi red och pratad häst istället för att fota. =)

Paus för korvgrillning. Dimma till vänster.Dimma undrar om hon också får ngn korv...?Uppsittning för vidare färd.
Hela gänget bakifrån och Dimmas öron. =)

9 kommentarer:

Elin sa...

vad härligt det ser ut.Hoppas du får en lika fin tur nästa helg.

Kram Elin

Linda Färnevik sa...

Det ror jag nog! Hur verkar det, syns vi innan dess...?

Elin sa...

När är rid turen då,söndag???inte omöjligt,beror på de som har kaninerna.Har du frågat om honan?????Väntar så.Bra att veta hur många burar man skall bygga..:)

Mvh Elin

Linda Färnevik sa...

Har frågat om honan men inte fått definitivt svar. kanske. =)

Ridturen blir på söndagen ja!

Hoppas allt går bra med alla djurägare överallt så vi ses snart!

Elin sa...

ok,bara så nyfiken.Hon är ju så fin.
Hör av mig närmare om kaninis.
Kram Elin

Familjen Andersson sa...

Håller med dig... jag skulle nog sjunka under jorden av skam om nån av våra hästar inte skulle gå på...

Längtar efter en ny häst... Men h*n är inte ens tillverkad än...det dröjer ett tag innan jag hänger med på nån tur.. :(

Skumme sa...

Fam. Andersson: Från nästa år får du gärna låna en av mina! :-D Nå, den yngsta är ju inte mer än 3 då, får väl se när inridningen ska hinnas med, men så småningom ska det bli skoj med 2 ridbara kusar hemma!

Färnevik: Ser ut som ni hade det bra i dag! Längtar också efter att kunna vara med på långritter.

Hjärtans Fröjd sa...

Nej jag vill inte skrapa jag komemr när det är dags att måla ju..

Anonym sa...

Hej!

Hittade er på Alternativt.nu och blev så himla sugen att följa med den 21:e till Mösseberg.
Saknar bara häst...finns det möjlighet att följa med i alla fall? Har ridvana men följer gärna med i vagn. Vore så himla kul! :D

Maria/Bluealabama i Stockholm

Smallswedishwoman@yahoo.com