torsdag, juni 18, 2009

Kaninblogg!

Idag blir det en massa kaninbilder här på bloggen!

Småbebisarna är nästan 2 veckor och har öppnat sina ögon och är helt bedårande. Dock är de helt omöjliga att fota, det här är det bästa jag lyckats åstadkomma... Blir enklare när de börjar gå ur boet om ngn vecka!Lilla vädurshonan är nu 4 månader och supersocial. En riktig myskanin!Nytillskottet, en 3-månaders tysk jättescheckTill sist en bild på inlånade honan av rasen belgisk jätte, och Elin som är hennes blivande matte.

5 kommentarer:

bc owner sa...

Vilka små söta trollungar.=) Nu sög det till en smula i 'gottetarmen'.;-)

Mest sugen blev jag, trots de röda ögonen, (har världens fobi för rödögda djur) på belgaren.

Vi hade en sån för många år sedan. Det var en viltfärgad hane som hette Moppe.
Nästa kanin kommer att bli en ny 'Moppe-nin'.

Ha en trevlig midsommar.
Jenny

Linda Färnevik sa...

Detsamma!

Den vita väntar ungar om sådär två veckor... =)

Elin sa...

Visst är vi fina.:) Iallafall min fiiina vita BJ.
Nu väntar vi så vi spricker.:)
Din ena appenzeller tupp har nu blivit stor och ljudar för fullt inne hos hönorna, gissa om Emil blev glad med 2 nya svarta hönor.Stod och fjäskade för den ena som villigt lät honom vissa vad maten var.Ha nu en trevlig midsommar så höres vi.

Mvh Elin

elsa sa...

Hej! Jag håller just nu på att leta efter en uppfödare i skåne som föder upp vita dvärgvädurar med blå ögon. Vet du möjligtvis någon sådan? :) Mvh, Isabelle

Kaninlycka sa...

Hej! Vilken jättefin fransk vädur ni har! Jag har precis startat en blogg om min lilla kaninpojke Ninja av samma ras. Googlade "kaninblogg" bara på skoj och hittade eran fina blogg. Ni ser ut att bo jättefint!