måndag, maj 18, 2009

Vagnspyssel

Idag har jag pysslat om flakvagnen lite, och gett den några extra "detaljer". =) Jag gjorde en stoppad dyna till ryggstödet, något som jag skulle gjort samtidigt som sitsdynan för dryga året sedan, men det blev inte av då av ngn anledning. Trots att jag saknat det varenda gång jag kört sista året så har det inte blivit gjort förän nu. Knepigt.

Sedan blev det en piskhållare, och till sist fick svängeln lite färg, även detta skulle gjorts när svängeln tillverkades, men blev inte av.
Skaklarna är skapligt klara, har provkört med dem idag och det var toppen, Dimma fick betydligt bättre rörelsefrihet och verkade nöjd! Den får ni dock inte se förän de fått lite färg på sig, vilket dröjer eftersom hammarlacken tog slut under dagens målningsarbete.

9 kommentarer:

elin sa...

vad fin den blir

kram Elin

Hjärtans Fröjd sa...

så redig du är.... och flott blir det ...ser framemot åktur !!!

Linda Färnevik sa...

Du är välkommen Nina, säg bara till när!

Linda Färnevik sa...

Ja förstås du också Elin, får gärna komma och åka häst och vagn med mig!

Familjen Andersson sa...

Får jag också åka häst o vagn? ;)

Jag måste fråga en sak, kör ni med pisk så här till vardags?????

Ann-Charlotte sa...

Va fin den är! Blir några brudpar i den nu till sommaren ;)
Kram
Ann-Charlotte
PS jätte fin blogg du har!

Linda Färnevik sa...

Fam Andersson: Alla får åka vagn! =)

Jag har alltid pisken med, den är bra om jag ska förflytta henne i sidled och samtidigt bibehålla rakheten... Som framåtdrivande behövs den däremot aldrig på Dimma, hon har redan för mkt framåtanda som det är.

Men i ärlighetens namn sitter den mest i hållaren/står lutad mot sitsen, är för lat för att hålla den i handen. =)

Ann-Charlotte: Tack! Nej inga brudpar här. (Fast du får väl säga till om du ska gifta dig och vill åka med. =))

Familjen Andersson sa...

Oooh, va schysst! Jag som alltid önskat att få åka lite ;)

Jag har pisk av samma anledning, har bara aldrig kännt behov av det så här hemmavid.
Blev bara nyfiken :)

Linda Färnevik sa...

Behov och behov, kanske inte jag heller. Men jag tycker det är trevligt att träna lite sidförande rörelser även vid körningen så den brukar vara med...