tisdag, maj 19, 2009

Rädda mig!

Fluginvasion! Det är så äckligt, hela huset är fullt av flugor! Har aldrig varit med om ngt liknande, de översvämmar hela huset och jag vet inte vad jag ska ta mig till. Mer flugor inne nu än det brukar vara i staller i augusti liksom... Man skulle kunna spela in en skräckfilm här, den skulle heta "flugorna anfaller"...

Så här ser det ut på nätet in till vårat sovrum (utifrån trädgården då). Massor av flugor som inget hellre vill än att joina sina flugvänner i vårat hus... Så här ser en flugfångare ut efter en timme... och det märks ingenting, utan det är fortfarande hur mycket som helst inne som klättrar omkring på en med sina äckliga små ben. Jag hatar flugor! Hjälp mig, hur blir jag av med dem...?

8 kommentarer:

Nina sa...

jag hatar dem också...fick lite lätt panik på dem idag...barnen lämnar både fönster och dörrar öppna och voila invasion inomhus...har idag gormat på dem men jag tycker mig att dem nonchalerar sin smått hysteriska mamma....

Anonym sa...

Kära nån vad mycket flugor !! Lite väl äckligt, jag har inget bra tips. Hoppas någon annan har .
/malin

Koola Viola sa...

Men hjälp! Vilka mängder! Och jag som brukar klaga på flugor här hemma, men nu ser jag att jag ska hålla mun.
Inga bra tips härifrån heller, tyvärr. Vi använder flugsmäckan, det brukar räcka..

Skumme sa...

Kan inte komma på någon annan anledning än att du diskar för dåligt ;-). Skämt åsido, ingen aning! Vi har det förvånansvärt lugnt på flugfronten i år än så länge, skönt!

Anonym sa...

Men hej, önskar jag hade någon dunderört till dig så här på rak hand!
Kommer jag på något så..

Men jag har skrivit lite om Daggkåpan nu på bloggen om du ville veta lite mer.

Ha en fin helg med familjen/ Mimmi

Linda Färnevik sa...

Ja det är väl disken då... =) Som första reaktion på flugorna torkade vi faktiskt alla golv, skåp och torkbara väggar, men tyvärr verkar det inte som att det hjälpte...

Vi har aldrig haft flugproblem förut, men nu sista dagarna har det varit för jäkligt! Kanske kanske börjar det lugna sig nu i alla fall...

Ulrica sa...

Gud så äckligt! Men jag har faktiskt flugfångare inte såna utan som klisterremsor på fönstren och det funkar! Satte dom med en gång flugorna kom i våras dessutom och nu har vi mycket färre än förra året!

Anonym sa...

Hej. Du har en jattekul blogg. Men jag tror att dina flugproblem kommer att komma tillbaka i sommar ocksa. Biologisk kontroll ar ju helt klart att foredra. Far jag foresla duvor? Latta att skota om och delikata nar dom reproducerar sig i for snabb takt. Ett tiotal par nara huset och vips sa ar dina flugor som bortflugna. Fler fagelholkar och fladdermusholkar ar ocksa en fordel. Om dom kommer fran godselstacken (vilket ju ar vanligt) kan det vara en god idea att lata honsen vandra runt pa godeslstacken under var och sommar, dom brukar gilla att spratta runt och kommer garanterat att hitta dom flesta larver och nyklackta flugor.