fredag, maj 22, 2009

Odlingsframgångar

Det går framåt med odlingarna, värme och vatten om vartannat har fått det att explodera i landen! Det enda som inte riktigt varit med på noterna är vaxbönorna, så där har jag fått sätta nya. Hoppas de vill den här gången!

De flesta paprika och chiliplantor är så här stora... (eller små, sådär 15cm höga bara)
...men en fin planta som jag fått av en vän blommar för fullt och första paprikorna syns också!
Första tomatblommorna har slagit utSpenaten frodas, har redan hunnit skörda och äta lite. hur gott som helst!
Morötterna kommer fint, snart dax att gallra lite.FrilandsgurkorGrönkål
SockerätrtorGurkört

4 kommentarer:

elin sa...

Hejsan!
Hur gör du för att det skall växa så???.Du har nog en mildare zon hos dig.Nu blir man ju verkligen grön av avund:):)Är det paprikan från mig som blommar????Måste ju bara fråga.:)Alla tomaterna står nu ute ,gissa om det blev eko i köks fönstrena.

Mvh Elin

Linda Färnevik sa...

Nej paprikan från dig blommar inte, det är några av de bakre plantorna på första bilden. men de växer på sig! Tomaterna från dig har däremot fått knoppar!

Jag gör nog inget speciellt, men sådde tidigt och vi har zon 3, nära gränsen på 4... Ni har väl 4-5 va?

elin sa...

vi har 4-5 ,suck.

mvh Elin

Linda Färnevik sa...

insåg att jag visst gjort ngt speciellt med grönsakerna ute... De är ju i upphöjda bäddar med dynga underst, som värmer. En orsak till snabb tillväxt...