måndag, maj 04, 2009

Jordgubbsland

Jag fick lite jordgubbsplantor av Elin i fredags eller när det nu var =), som har fått vänta en stund med att komma i jorden. I går byggdes en enkel ram på ungefär 180*150cm som placerades jämte potatis-i-halm-odlingen, och däri fyllde jag idag på med sandblandad torv, något som jag hoppas ska falla jordgubbarna i smaken. Ner med plantorna och så en täckning av grovt spån från vedklyvningen och så kunde landet betraktas som färdigt. Hoppas mina små plantor vill växa till sig fint och ge söta goda bär i sommar!

2 kommentarer:

bc owner sa...

Här har det såtts förfullt med fröer både ute i landet och innomhus i krukor. När jag läste detta inlägg fick jag nästan slaget. Jag köpte ju jordgubb-, smulgubbs- och smultronplantor för snart två veckor sedan. De står forfarande i påsen ute i syrénbersån.
Slutar det bara regna får jag nog ge mig ut och plantera de stackars plantorna.

Det är tur att man bloggar så man kan bli lite påminnd när man missar saker här hemma.

/Jenny

Anonym sa...

Jordgubbar som är så ljuvligt gott på sommaren. Vårt gamla land har vi lagt igen så det vore fint med några nya plantor.
Hoppas tösen kryar på sig utan allt för mycket kliande.

Ha en bra helg/ Mimmi