torsdag, mars 05, 2009

Räven tog min andrik

Kvällen igår slutade lite eländigt... Ankorna brukar åka in när det börjar skymma, men ett telefefonsamtal upptog min tid och det hann bli småskumt ute. När jag kommer ut finna det bara två förvirrade ankor kvar, hanen är borta. =(

Så typiskt, jag sålde ju min andra hane förra veckan då det inte fungerade så bra med lika många hanar som honor, utan de stackars honorna blev konstant utsatta för andrikarnas minst sagt hårdhänta uppvaktning (eller vaddå uppvaktning. Här var det pang på rödbetan och ankorna sprang för livet ibland) Naturligtvis hinner det bara gå ett par dagar, så kommer räven på besök.

Rävjakt känns just nu som en bra sysselsättning.

4 kommentarer:

Koola Viola sa...

Så typiskt! Här har vi också en räv som cirkulerar, än så länge har han inte fått tag i något. *knackar i trä*

Nina sa...

ni får skaffa en hund ! som får härja där ute vid skymningen. Vi har inte sett räven här på år och dar !!! Men man ska väl aldrig säga aldrig för då dyker väl räven upp inom snar framtid.
Attans vad tråkigt med hanankan...

Frasse har skadat sin sporre och haltar något fruktansvärt... Jag tror det är sporren/klon iallafall. den har gått av...

kram/N

Linda Färnevik sa...

Tror du Frasse blir gladare av att komma hit och äta räv!? =) Isf är han välkommen *ler*

Skumme sa...

Dags att ta jägarexamen kanske? ;-)