söndag, januari 18, 2009

Kalas och kalasmat

Idag firande vi min 25-årsdag, som dock äger rum först i morgon. Lite lugnt kalas bara, jag har inte varit sugen på ngt vildare festande. Det blev lakto-ovo-vegetarisk smörgåstårta (nåja, på den ena hade vi faktiskt caviar också) med massa goda röror i! Syster min kom och hjälpte till med garneringen. Beundra särskilt hennes jättesöta vindruvestjärnor!
Utöver detta blev det klarbärssaft från den gångna sommaren och goda små semlor. Menyn var perfekt! =)

Vissa var dock inte helt nöjda med maten utan tog en runda till kylskåpet. Tre små tjejer och en skål grädde... Roligt, kladdigt och gott! =)










7 kommentarer:

lilian sa...

Grattis Linda på Din stora dag!!!!!
Imrgon kommer vi och firar Dig, men vi klarar inte lakto-ovo-vegetarisk mat. Kan vi få beställa oxfilé?! Och många semlor!!!
kram ma

guba sa...

GRATTIS på födelsedagen!!!

Nina sa...

Grattis igen och nötterna är tyvärr slut...din påse med gott och blandat...

Linda Färnevik sa...

Tack för dubbla gratulationer Loppan! Fullt förståeligt att du åt upp mina nötter mm när jag inte ens hade hyfs nog att ta med en tårtbit till dig! *flinar* Hoppas de smakade väl, tar med nya i morgon! =)

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen.
Supersöta sockerbagare du har i köket.

Må så gott/Mimmi

Fake cake sa...

Oj va jag har missat;( Grattis i efterskott goa du:)

Är du lacktoveg?
Smörgåstårtan ser väldigt god ut.

Kram

Linda Färnevik sa...

Tack både mimmi & lotta!

Lotta: Nej inte det minsta, jag är... köttätare. fast jag gillar vegetarisk mat, det är gott, billigt och nyttigt! Så familjen brukar få stå ut med veg-mat åtminstone halva veckan... =)