måndag, december 08, 2008

Vill ha...



Sådana här vattenautomater vill jag ha hos hönsen! Finns hos www-zoosajten.se. Tyckte de var riktigt snygga (insnöad på zink som jag är =))Och så praktiskt när man inte har vatten i hönshuset (varför övertalade jag inte maken till det egentligen?!), att man bär dem som en vanlig hink fast med lite mindre risk för spill då. 6 liter rymmer de vilket ju är alldeles lagom! Kanske i födelsedagspresent?
______________________________________

Ngt annat som jag undrar varför det inte finns, och som jag VILL HA, är sådana regnkläder som det finns till barn, fast till mig själv. Å Nej, jag är inte ute efter rosa med prinsessor eller superman-loggor och liknande, utan bara mjuka, smidiga, tåliga regnkläder med ett tunnt och smidigt fleecefoder, som klarar att sitta i vattenpölar och inte begränsar rörelseförmågan utan det går fint att hoppa i, skutta i och klättra i träd med. (Å nej, jag vill varken bada i vattenpölar eller bestiga träd... Bara ha bekväma, funktionella regnkläder som inte kostar skjortan!)
_________________________________

Sedan finns det förstås en massa annat jag vill ha, men det är en annan historia!

9 kommentarer:

Familjen Andersson sa...

Dom är superbra! Hade en sån variant till ankorna.. Måste handla...

Linda Färnevik sa...

Då vet du... hur diskar man dem?!

guba sa...

Haha, frugan hade tydligen haft exakt samma fundering angående barnens regnkläder kontra varför de inte finns i vuxenstorlekar.

Fake cake sa...

Jag har testat dem men gick inte hos mig alls. Det blir bara tungt med mina handleder att diska dem var dag o fylla på vatten för annars blir det direkt unket tyvärr.
Men det är ju min smak;)alla tycker olika...
Ja man vill ha mycket HELA tiden!!!

Ohhh jag som skulle bakat något ur ditt sortiment men jag ids ju inte;/ kan du inte bo lite närmare så finge man ha byteshandel med dig..ost mot lite munkar o klenäter;)

Ha det gott

Fake cake sa...

Hej!

ja ankor är verkligen en gebit för sig gällande vattenhoar;)

Vi kom på en jättebra grej. Du vet en femliters saftdunk?

Lägg den ner och skär ut ett hål så att de kan köra ner huvudet bara o dricka. Inget söl alls inne sen gubben kom på den lösningen. När man diskar den så skramlar man runt lite grus i den.

Skicka ett mail till Ronny-ordförande som du hittar på hemsidan om att du inte fått svar på länge från ansvarige så löser han det åt dig.(vet att den personen du pratar om kan dröja av ingen andledning alls o det tycker ordförande är beklagligt. maila omgående.

Kramis

Familjen Andersson sa...

Ang. regnkläder: Det finns visst, massor. Titta i närmaste travbutik! Vi drar på oss regnstället på morgonen och selar och går in och ut med hästar ch kör i rider i dom hela dagarna!

Linda Färnevik sa...

Aha, är det inom travet man ska leta! Så vart finns då närmaste travbutik???

Skumme sa...

Ladugårdsinrede kanske? Har iofs aldrig varit där...vad säger fru Andersson?

Anonym sa...

Tänk både en snygg och praktisk vattenautomat - gissar att både du och hönsen kan bli nöjda? :)