torsdag, december 18, 2008

En dag i köket

Hemma från jobbet med sjukt barn innebär möjlighet till en hel del köksarbete. Jag har rensat skafferiet, det var intressant. Nu undrar jag bara vad jag ska göra med alla femtioelva flaskorna ättikssprit. (Ngn som önskar sig en flaska i julklapp, kanske?!?) Jag undrar också vad man lagar för mat med amarant. Tips mottages tacksamt! =)

Till lunch blev det en mkt god vegansk (heter det så?) Indisk linsgryta, fast jag bytte ut mangochutneyn mot egen äppelchutney och serverade det hela med quinoa. Rekomenderas starkt!

Sedan blev det ett antal vörtbröd, en drömrulltårta, chokladfudge... Och så apelsinmarmelad. Blev gott men kanske lite väl koncentrerat. (ta tunnare lager på mackan, alltså) Ännu godare hade det nog blivit med lite citron i, istället för bara apelsin. Skippade ettiketterna, det här sähger väl det mesta om innehållet? =)

7 kommentarer:

Madelene sa...

Ättika har jag när jag tvättar kläder. Det tar bort massor med konstiga lukter som kattpink o annat som man inte vill kläderna ska lukta.
Så om du vill kan du skicka till mig =)

Nina sa...

Tusen tack för den fina julgåvan! Hoppas att den ska smaka ! Du håller på att slå in julklappar och jag vill inte störa..... ;=D

kram /N

Anonym sa...

Linsgrytan såg underbart god ut, den ska jag prova :-D Vad mycket du har hunnit med. Fina burkar med apelsinmarmelad !!
/Malin

Nina sa...

Hör och häpna -bokmärkestjyven har slagit till igen !!!!

Nina sa...

Åh hoppas du är på bättringsvägen . Stackars dig som har fått vinterkräket på¨halsen...
jAG TÄNKTE PÅ GRÖNKÅLEN...
vilken dag tror du att du ev. kommer in till Falköping?

kramar

Nina sa...

jag har noterat din närvaro på min blogg ;=D

Anonym sa...

Snygga burkar med fint innehåll!
Tösen är för söt. Jag tar bägge bilderna;)