söndag, december 28, 2008

Besök hör julen till

Egentligen tycker jag faktiskt att julen är slut nu. Över. finito. Jag har städat bort julen helt från vardagsrummet (åh så skönt att bli av med tomtar, rött och elände!) och sovrummet, resten tar jag nog hand om i morgon. Det är roligt att julpynta för det blir så fint. Sedan är det roligt att plocka undan: för att det blir så fint. =) Jag tycker det räcker med jul under större delan av december, sedan har jag tröttnat, så hos åker julen alltid ut innan nyår. Vem tusan orkar vänta till mitten av januari?!?

Trots att jag städat bort julen hade vi idag vår allra sista julmiddag för det här året. Låtsasmormor Sally var här och kalasde med oss på den sista (nåja, nästan...) julmaten. Det var nog det sista "julbesöket" för i år också, så kommer någon i morgon får det räknas som ett alldeles vanligt besök. =) Inte fy skam det heller.

Sally är bästa buskompisen och Alma fick härjat av sig riktigt ordentligt. (ehm... det fick Sally också, tror jag bestämt! =))








5 kommentarer:

Koola Viola sa...

*ställer mig upp och applåderar* Jag håller med dej fullt ut, bort med julen nu. Gärna igår. Tyvärr är inte maken och övriga familjen med på det. Han vill vänta till tjugondag knut. Eventuellt kan vi kompromissa till 5-6 jan. Om jag har tur och sköter mina kort rätt.

Nina sa...

Tjoho du behöver inte jobba !
Njut du av ledigheten istället!

Kramar i mängder /Nina ..

Psst . har sovit tok alldeles för länge över 12 timmar så jag känner mig helt groggy....

Anonym sa...

Passar på att önska er på Äleberg Ett gott slut och ett gott nytt år.

Härliga bilder på tösen!

Mimmi med utsikt från ett berg

Anonym sa...

Det var nog den yngsta mormodern jag har sett !
/Malin

Linda Färnevik sa...

Det ska jag hälsa henne! =D Det slog mig just att jag inte vet hur gammal Sally är riktigt... Det måste jag genast ta reda på!