måndag, november 10, 2008

Fredag 7 november 2008 Besök hos Jenni

ÄNTLIGEN besök hos Jenni på nya gården i Seglora (ligger ngnstans i krokarna Kinna-Skene). En söt liten stuga med lågt i tak och fina gamla spegeldörrar med tillhörande jättegamla lås, för att bara nämna ngt. Gården ligger nästan "mitt ute i ingenstans", t.o.m. mer avlägset från civilisationen än vår egen =) och omgärdas av fantastiskt fin skog (har aldrig sett så mkt fin mossa av alla de slag och i alla nyanser) Kameran var med, batterierna laddade... och inte en enda bild tog jag *suck*

Vi höll till i stallet större delen av dagen (vad annars?!) och engagerade oss i hästarnas kommande inkörning. Lille nodsvensken Faxe som är 2½ och nätt som ett 1-årssto =) har ett psyke som inte är av denna världen; lättlärd, intresserad, mild och mkt lätt att ha att göra med. Trots att han sedan flytten till Jenni för 4mån sedan mest gått i hagen tyckte han att våra körövningar var tämligen okomplicerade och framförallt väldigt roliga. Till slut hade jag äran att åka efter honom sittandes på ett bildäck. Ingen bekväm tur precis, men oj så roligt!

Dagen tog (naturligtvis) slut alldeles för fort, så jag måste allt se till att ta mig ner snart igen. Det går riktigt smidigt med tåget, 1½ timme ungefär. Fullt hanterbart! =) Tack Jenni (och lille Rimfaxe) för en trevlig dag!

Inga kommentarer: