torsdag, oktober 16, 2008

Träning

Jag MÅSTE börja träna, jag vet... Läkarna har sagt det, sjukgymnasterna har sagt det... Det sades på föreläsningen, träning är det enda som kan göra mig bättre i kroppen och fördröja sjukdomsförloppet för min AS, utöver de medeciner jag redan tar.

Träna... Ja det har ju varit riktigt roligt en gång i tiden, jag har tränat jättemkt och jättehårt. Men hur ska det kunna bli kul att träna på lightnivå, med mina begränsade fysiska möjligheter och dessutom med helt andra mål. (dvs träna för att sjukdomen ska bli bättre (eh, ja menar att JAG ska bli bättre, må bättre, fungera bättre.inte för att bli jättesmal och jättevältränad och... jättefixerad, vilket ju gärna kommer som ett brev på posten)

Ja det känns svårt, men jag måste ju försöka, MÅSTE MÅSTE MÅSTE,för att må bättre. Så, som ett första steg och försök har jag varit och tränat idag på ett pyttelitet, opretantiöst gym ist för ngt stort och flådigt. Det passar nog bättre för de möjligheter jag har, och är SÅ mkt billigare. Det kändes... ok. Inte ngn jättefantastisk wow-upplevelse, inte alls, men ja, ok. Ngt som jag nog kan ta mig för ett par ggr i veckan. Och jag hoppas det kan göra nytta!

Idag var Alma med vilket gick sådär. Lite gnällig och bråkig en stund men annars gick det faktiskt. Men... jag åker nog helst utan henne nästa gång! =)

Inga kommentarer: