onsdag, oktober 08, 2008

tisdag 7 oktober-2008. Föreläsning mm

När jag satt och bläddrade i tidningen kring lunch föll mina ögon på en ruta om föreläsning under kvällen anordnad av reumatikerförbundet, om Ankyloserande spondylit (ryggreumatism), vilken jag har en "variant" av. Det fick jag u bara inte missa, det är bra att få veta vad som händer i kroppen. Hur det skulle lösa sig med barnpassning mm var dock ett dilemma.

Alma var lite småkrasslig och föreläsningen höll på till 21:00 i Skövde, ingen bra kombination precis. Som tur var kunde min pappa komma upp och passa Alma, OCH köra mig till och från föreläsningen, perfekt! =) (Vet att jag omöjligt kan köra hem på ett säkert sätt efter att ha suttit i 2½ timme!)

Det uppkom en hel del intressant funderingar under föreläsningen där både läkare, sjukgymnast och patient medverkade, och så mkt jag kände igen mig i! Känns ganska skönt att höra att det är fler som har samma problem (även om det egentligen inte är ngn nyhet för mig...)

Barnvakteriet fungerade fint trots att Alma inte var riktigt frisk, att måla vattenfärg med morfar är så roligt att alla krämpor försvinner i ett nafs! =)

1 kommentar:

Fake cake sa...

Usch det lät jobbigt med din onda rygg;(
är du helt fysisk rörlig av sjukdommen? ofta ont kan jag förstå.

Släppte ut 2 pärlhöns idag och va duktiga de var att gå in och att hålla sig när ladan. trodde att de skulle dra iväg med ens ju;) så därför släppte jag bara 2 haha

Hoppas kycklingen mår bättre:)

Ha det gott