lördag, oktober 11, 2008

Kan jag ha sådan tur...?!

Nej, antagligen inte... =)

Men just nu ser det iaf ut som om min "gotlandsgrupp" består av två tuppar och sex hönor! Två av de små liven har redan välutvecklade kammar som syns på ett par meters avstånd, grova ben och tuppar sig och slåss mest hela tiden trots sin ringa ålder (4v på måndag) De övriga sex är precis tvärt om, ingen kam, ngt mindre, "snällare", lugnare och mer försiktiga överhuvudtaget. Så nu håller vi tummarna för den här könsfördelningen! (fast antagligen så är det två tidiga tuppar och sex sena, eller hur!?! *suckar*)Chokladtuppen är föresten frisk i sitt ben igen, han hade nog bara blivit lite väl påpucklad av brorsan helt enkelt.

Förövrigt har jag haft tur med ngt annat! =) Jag, och min blogg, har fått en award idag, första någonsin, det ni! =) Den kommer från Lotta på Båtslyckegård http://batslycke.blogspot.com/
Tack så jättemkt!!

____________________________________________


Jag har även fått en underbar bild på den absolut finaste hästen som finns! Min första egna häst Putte som i skrivande stund är 17 år gammal. Snart, snart ska jag åka hälsa på honom, det ska bli så roligt att träffa honom igen!

FINASTE PUTTE:

foto Pia gullberg (som nyligen gift sig och kanske inte alls heter Gullberg i efternamn längre. ;-))



3 kommentarer:

Familjen Andersson sa...

Visst borde dom vara tuppar!

Fake cake sa...

Jag tror du har rätt med hönsen...möjligen kan 1 alt 2 vara sena för att de skyddar sig med att vara hönslika så länge det går.

Du får iallafall övervägande höns:)
va fin häst på bilden.

va synd du inte bor närmare för då kunde vi gjort ost ihop så vi hade varit självförsörjande ju:)
Vi funderar på en ko som vi ska kunna inseminera och slakta avkommor så vi får nötkött med o mjölk me:) smart tycker jag;)

Va roligt att du blev glad för awarden...

Hoppas du kryar på dig snart//Kram Lotta

lilian sa...

Åhhhhhhh, fina Putte.!!!!!
Härligt, att du snart får hälsa på honom!!!! Ge honom en kram från mig!!