torsdag, augusti 07, 2008

Världen är sååå liten!

Idag när jag som vanligt var inne och smög i min favoritbutik ( http://www.hjartansfrojd.nu/butik/ ) så kom butikens ägare, som jag nu vet heter Nina, fram till mig och frågade "Hade du en gris som blev dödad?". Jag såg nog ut som ett frågetecken, lite ovanlig fråga när man kommer in i en inredningsbutik!? ;-)

"Joo..." sa jag, "det stämmer...". Då hade Nina tidigare på dagen träffat min vän Sally som berättat om grisincidenten, och Nina hade kommit ihåg att hon läst det på en blogg. Hon hade även kommit ihåg att det i bloggen nämts ett liten flicka vid namn Alma, och kopplat ihop det med den där pratglada kunden *flinar* vars dotter hade samma namn.

Nina bloggar också och efter en stund förstod vi att jag dessutom redan besökt hennes ( http://styggalillaloppan.blogspot.com/ ), och att vi bägge hittat varandra genom Annas blogg ( http://minigrisen.wordpress.com/ ) . Anna var nämligen hennes nästan-granne, och jag har hittat Annas blogg via Teresias dito ( http://www.anderssonsfarm.blogspot.com/) och läst där eftersom Anna precis som jag har minigrisar!

Förstod ni hur det hängde ihop?! Världen kan verkligen vara pytteliten!

__________________________________________

Förövrigt tillbringade vi eftermiddag och kväll på sjukhuset eftersom Alma återigen har njurinfektion ("njurbäcken-inflammation")

För er som inte vet så har Alma sedan födseln en missbildning på urinledarna, "urinvägsreflux", som gör att urin trycks upp i njurarna när hon kissar. Minsta lilla basilusk leder därmed till infektion i njurarna vilket är tämligen jobbigt och dessutom kan vara skadligt för njurarna om man inte behandlar mkt snabbt.

Nåja, det var länge sedan sist nu och håller på att växa bort, men det är alltid lika jobbigt för Alma när det kommer. Den här gången mår hon dock inte alls lika dåligt som hon gjort tidigare, tydligen brukar infektionerna bli skonsammare med tiden.

3 kommentarer:

lilian sa...

så det är alltså hemlighetsmakeri på gång.......?

Linda Färnevik sa...

Nä, så gör man när man inte hinner skriva dagens inlägg eftersom man ska till akuten med ett litet barn, och vill kunna skriva i efterskott på rätt dag!ruvbcbu

lilian sa...

Stackars våran lilla tjej!!!! Kan det månne bero på magsjukan denna gång.....