måndag, augusti 04, 2008

En god ide en regnig dag

Jag har ända sedan vintern tog slut och vi började jobba utomhus istället för inumhus, retat mig på det faktum att vi inte har några skåpsluckor vid diskbänken utan man ser alla rör, soppåsar mm mm. Varenda dag har jag sett det och önskat att ngt täckte för allt det fula.

Så idag när jag lade in handdukar i "linneskåpet" fick jag syn på några gardiner som inte passar i ngt rum, och en timme senare hade köket fått en mini-makeover! Några tillsågade lister, lite skruv och udda gardiner gjorde helt klart susen! Tyckte det blev riktigt sött under diskbänken! Det här kan jag lätt stå ut med tills vi ngn gång får fixat skåpsluckor (det var inte direkt prio 1 innan, och nu ännu mindre när det faktiskt ser acceptabelt ut!) Jag är tämligen nöjd med min insats!

I övrigt har det regnat och blåst hela dagen, här har enl regnmätaren kommit minst 50mm (för det är då den rinner över...) Jag har fått evakuera "kaninburs-hönsen" som för att inte drunkna flyttade ihop med vithättekycklingarna. Dessbättre inga slagsmål mellan appenzellertuppen och vithättetuppen Adam, trots att de är jämngamla, jämnstora och könsmogna nu. Adam var självmant lägst i rang.

Sedan fick jag plockat in två små skrikande pojkar med gåshud: Hugo och Hampus alltså. Eftersom jag naturligtvis tagit bort grisanordningen inne dagen till ära, förpassades de till en box i ladugården och fick värmelampan påsatt, då vart de nöjda! Edith, som varit tillfälligt bosatt i boxen går lös i stallet istället. Det är inte roligt med för många djur till för få boxar, när man oväntat måste plocka in dem, men det brukar lösa sig ändå tillslut!

Jag tände lite levande ljus inne för att ha lite mys i rusket, och i en lykta med frostade rutor i étt fönster fann jag detta ljuset. Det har ju varit varmt i sommar, väldigt varmt tydligen. Resultatet blev ett mkt speciellt ljus! :-D

Inga kommentarer: